Yoga reprezinta o practica sanatoasa, care ajuta atat la echilibrarea starii de sanatate fizice, cat si celei psihice.

Participarea regulata la sedintele de yoga te poate ajuta mai mult decat ai crede la inceput. Este unul dintre putinele practici care iti permite sa exersezi mintea si corpul in acelasi timp. Nu trebuie sa incepi exercitiile cu ganduri mari sau asteptand rezultate peste noapte.

Iata cinci dintre imbunatatirile importante pe care le poti obtine cu ajutorul practicii yoga:

Rabdare

Nu vei reusi sa faci toate exercitiile corect de la prima sedinta. De fapt, pe multe dintre ele nu le vei putea face deloc. Trebuie sa te inarmezi cu foarte multa rabdare, vointa si determinare si sa-ti spui ca esti in stare sa le faci si tu, chiar daca nu imediat.

La urmatoarea sedinta reia antrenamentele si incercarile. Intr-un final, perseverenta iti va fi recompensata. Si chiar mai mult decat crezi, pentru ca vei incepe sa aplici aceeasi tactica si in viata de zi cu zi. In timp, obstacolele si lucrurile pe care ti le-ai fi dorit sa le faci, ti se vor parea din ce in ce mai aproape. Pas cu pas…

Vei incepe sa-ti acorzi mai mult timp pentru a face totul ca la carte si nu vei mai pune la suflet fiecare esec. Asta pentru ca vei invata sa accepti faptul ca un mic esec nu este decat un pas inainte catre reusita finala.

Acceptare

Ca in orice domeniu, atunci cand te afli la inceput, se cheama ca esti un incepator. Indiferent de pozitia ta sociala sau de posibilitatile economice, la cursurile de yoga vei fi o incepatoare.

Acceptarea acestei pozitii in cadrul clasei este primul pas catre acceptarea rolului pe care il joci in lumea exterioara. Practica yoga iti va aminti constant ca daca nu iti place nivelul la care te afli, nu ai decat sa muncesti mai mult pentru a obtine schimbarea.

Dedicare

Nu vei deveni mai puternica, mai motivata, mai muncitoare daca nu vei intelege, in primul rand, ca trebuie sa fii consecventa si perseverenta. Prin urmare, odata ce ai participat la prima ora de yoga ai grija sa nu fie ultima.

Practicarea sustinuta a unei forme de activitate fizica este in primul rand un angajament fata de tine si nu ai vrea ca tocmai tu sa fii prima persoana pe care o dezamagesti. Vei invata ca numai respectandu-ti angajamentele vei reusi sa parcurgi cu rapiditate pasii care te despart de telurile si dorintele tale…stii tu, lucururile acelea de pe to do list pe care nu le indeplinesti niciodata…

Bunatate

Fii sincera fata de tine si invata sa te cunosti. In felul acesta, ii vei face corpului tau un mare favor. Ego-ul tau iti va spune ca TREBUIE sa poti face un anumit tip de exercitiu la ora de yoga, insa este posibil ca in acelasi timp, corpul tau neantrenat sa nu poata duce la capat sarcina.

In loc sa te descurajezi, ai putea incepe sa lucrezi mai mult acea zona. Fii blanda si intelegatoare fata de propriul corp, pregateste-l treptat si vei reusi sa il pui la treaba mai tarziu. Intelegerea pe care o vei arata fata de tine la ora de yoga se va transmite mai departe si in viata ta cotidiana. In plus, vei invata sa accepti si slabiciunile celorlalti si iti vei aduce aminte mai des ca un zambet sincer te va transforma intr-o persoana calda si intelegatoare.

Focusare

Una dintre practicile principale din yoga se refera la infranarea si controlarea gandurilor. Si pe buna dreptate, nu poti spune ca meditezi atunci cand iti faci in minte o lista cu mail-urile pe care trebuie sa le trimiti, iti spui ca trebuie sa iei hainele de la curatatorie sau te gandesti la ce vei gati pentru cina.

Nu te vei putea bucura niciodata la maxim de benefiicile yoga daca nu vei fi in stare sa controlezi fluxul gandurilor tale si mai ales, sa te focusezi pe fiecare muschi din corp.

Pe masura ce vei invata sa te eliberezi de ganduri, vei descoperi o noua abilitate: aceea de a te focusa strict pe proiectul la care lucrezi in acel moment, pentru ca acum stii deja cum sa eviti orice distragere a atentiei.

Ca o scurta recapitulare, poti sa faci multe lucruri minunate pentru mintea si corpul tau, trebuie sa fii doar motivata sa schimbi ceva in bine odata pentru totdeauna.

Este mai usor sa faci miscare cand asculti muzica. Iata 10 melodii pentru ora de fitness!

Sursa: Shape, Foto: lissersoft

Comments are closed.