5 MOTIVE PENTRU CARE NU DORMI BINE SI CUM SA REZOLVI PROBLEMA

Aveti probleme cu somnul , dar nu sunteti sigur cum sa le remediati? Poate fi dificil sa afli ce faci gresit. Cititi urmatoarea lista pentru a vedea daca aceste probleme obisnuite de somn se aplica dvs. si aflati cum sa va imbunatatiti somnul.

Ai obiceiuri proaste de somn

Modul in care te pregatesti pentru culcare este la fel de important ca si modul in care dormi de fapt noaptea. Inainte de a merge la culcare, iata doua lucruri pe care ar trebui sa le faceti:

Curatati-va camera – O camera curata inainte de culcare va va calma mintea si va duce la mai putin stres inainte de culcare. Stresul este unul dintre factorii majori pentru calitatea slaba a somnului.

Creati o rutina de somn – Du-te la culcare si trezeste-te la aceeasi ora in fiecare zi. Avand un program de somn consistent, iti vei regla somnul, iti vei regla creierul si vei experimenta un somn mai lung si mai profund.

Nu dormi pe partea ta

Modul in care dormi este, de asemenea, incredibil de important. Dormitul pe spate, lateral sau fata poate avea un efect semnificativ asupra cat de bine dormiti.

Traversele de stomac sunt mai predispuse sa arunce si sa se intoarca. Aceasta pozitie de somn poate provoca, de asemenea, dureri de gat si de spate. Daca dormiti pe spate, este posibil sa va confruntati cu sforaitul sporit si sa va agravati apneea in somn daca aveti. Majoritatea medicilor recomanda sa dormi de partea ta. Daca aveti dureri de spate sau sold, va recomanda sa plasati o perna intre picioare pentru a ajuta la alinierea.

Daca dormitul lateral nu este pozitia potrivita pentru dvs. din cauza greutatii, va recomandam sa dormiti pe spate si sustineti-va capul si partea superioara a spatelui pe o perna. Daca va simtiti respirati prost pentru ca trebuie sa dormiti pe spate, poate doriti sa obtineti o piesa bucala pentru sforait .

Bei inainte de culcare

Ce si cum bei inainte de culcare pot avea un efect masiv asupra calitatii somnului pe care il primesti. Daca aveti tendinta de a arde uleiul de la miezul noptii, s-ar putea sa va treziti consumand cafea sau ceai noaptea, dar acest lucru va poate cauza probleme cu programul de somn. Medicii recomanda limitarea cofeinei inainte de culcare cu pana la 4 ore inainte. Mai aproape de asta si te poti trezi aruncand si intorcandu-te toata noaptea, limitand cantitatea si calitatea somnului tau.

Pe de alta parte, in timp ce alcoolul este un deprimant si va poate face sa simtiti ca va adoarme cand il beti, procesul chimic pe care il are asupra creierului va diminueaza de fapt calitatea somnului. In functie de cat ati baut, va poate lasa la fel de lipsit de somn ca si cum nu ati fi dormit deloc.

Trebuie sa va eliminati aparatele electronice

Lumina emisa de electronice noaptea este un imens perturbator al somnului. Acestea produc lumina albastra, care poate imita lumina soarelui. Din pacate, expunerea la lumina albastra poate arunca ritmurile circadiene si poate provoca insomnie . Cel mai bine este sa tineti electronica departe la culcare.

Ai nevoie de ajutor

Ati incercat unele sau toate aceste sfaturi si calitatea dvs. de somn inca nu a crescut? S-ar putea sa fie timpul sa va consultati medicul. Este posibil sa aveti o afectiune de genul apneea in somn , narcolepsie sau insomnie. Spuneti medicului dumneavoastra orice problema pe care ati putea sa o aveti si ce ati facut pentru a remedia situatia. S-ar putea sa cunoasca alte modalitati de a remedia problema pe care o aveti sau de a va prescrie medicamente. Nu va fie frica; peste 70 de milioane de americani au probleme cu somnul. Problemele tale nu sunt unice.

Speram ca aceasta lista v-a ajutat sa gasiti si sa diagnosticati orice obiceiuri proaste de somn pe care le aveti si va va permite sa le corectati.